Ostoehdot

Toimitus ja kuljetus

Lähetämme pakettimme yleensä Postnordin, Bestin, TNT:n, DHL:n, DACHSERin ja DSV:n kautta, ja joissakin tapauksissa käytämme pikakuljetusta. Toimitusaika voi vaihdella tuotteittain. Tuotesivuilla esitetyt toimitusajat ovat vain arvioita; useimmiten tuotteet toimitetaan ilmoitetussa aikataulussa. KLINIKINREDNING SVERIGE AB ei vastaa mahdollisista viivästymisestä aiheutuneista menetyksistä. Jos haluat tietää tarkemmin toimitusajan, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä meihin numeroon 08-656 00 77 tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

Toimitusmaksuun sisältyvät käsittely ja pakkaaminen sekä postikulut. Kuljetuskustannukset vaihtelevat lähetyksen kokonaispainon ja tilavuuden mukaan. Jos haluat tilata useita tuotteita eri toimitusosoitteisiin tai eri aikoina, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä heti kun olet saanut tilausnumerosi meiltä. Herkkiä esineitä suojataan erityisen huolellisesti. Kuljetuspaketit ovat oikeankokoisia ja tuotteesi on hyvin pakattu.

EU:n ulkopuolelle tehtävissä toimituksissa noudatetaan vientisääntöjä. Lähetämme tavarat DAP (Incoterms) -ehtojen mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että ostaja/toimituksen vastaanottaja on vastuussa tulleista, tuonnista ja muista mahdollisista lisämaksuista.

Takuut

Tarjoamme aina vähintään yhden (1) vuoden takuun; tapauksissa, joissa takuuaika on yli yhden (1) vuoden, se ilmoitetaan tuotesivulla. Takuu kattaa toimintahäiriöt. Huomaa, että takuu ei koske tuotteen toiminnan loppumista äkillisen ja odottamattoman ulkoisen tapahtuman vuoksi. Reklamaatiota ei hyväksytä viallisten tuotteiden osalta, jotka johtuvat kulumisesta, virheellisestä käytöstä (esim. käyttöohjeen noudattamatta jättäminen) tai ulkoisesta vaikutuksesta (esim. salamanisku).

Maksu

Yksityisasiakkaille tarjoamme Klarnaa. Klarnan ehdot löydät täältä.

Maksupalveluntarjoajamme Ledyer tarjoaa lasku- ja korttimaksun vaihtoehdot yrityksille, yhdistyksille, kunnille ja muille yritysmuodoille. Kassalla näet Ledyerin ehdot.

Hyväksymällä ostoksen suoritat asiakkaana ehdot ja hyväksyt maksuvelvollisuuden, joka liittyy tilaukseesi. Viivästyneestä maksusta peritään muistutusmaksu sekä viivästyskorko ja mahdolliset perintäkulut. Maksuasioissa ohjaamme sinut Ledyeriin.

Korttimaksussa täytä pakolliset tiedot. Maksua ei lisätä. Hyväksymme Visa- ja Mastercard-kortit, ja tilauksen yhteydessä summa varataan tililtäsi mutta sitä ei veloiteta ennen kuin tilaus on lähetetty.

Sinulta saatetaan pyytää vahvistamaan maksu 3D Secure -menetelmällä (tunnetaan myös nimellä “Verified by VISA” tai “MasterCard Secure” kortinmyöntäjästä riippuen). Tämä prosessi kuuluu pankillesi, ja jos koet ongelmia vahvistusten tekemisessä maksun aikana, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä pankkiisi.

HUOM! Jos korttiasi ei hyväksytä eikä summaa veloiteta, näytöllä näkyy viesti, että maksu epäonnistui. Huomioithan, että vaikka maksu ei olekaan hyväksytty, jotkut kortinmyöntäjät voivat varata summan. Tämä saattaa tarkoittaa, ettet voi käyttää varattua summaa hetkeen. Jos kohtaat näitä ongelmia, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä pankkiisi.

Palautusoikeus – Yksityishenkilöt

Sinulla on aina oikeus peruuttaa ostosi 14 päivän kuluessa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta. Palautusoikeuden aikana sinulla on oikeus tarkastella tuotetta huolellisesti. Palautusoikeus ei kuitenkaan koske erikoistilauksia tai mittatilaustuotteita; esimerkkinä tällaisista tuotteista ovat hoitosängyt ja hoitotuolit. Jos haluat tietää, onko tilaamasi tuote erikoistilaus/mittatilaustuote, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilauksen tekemistä. Tuotteen on oltava kokonainen palautettaessa, mikä tarkoittaa, että tarvikkeet, käyttöohje, tuotepakkaus, suoja, sisäpakkaukset yms. on sisällytettävä palautukseen.

Tuotteet, joita palautusoikeus ei koske:

* Erikoistilaukset/mittatilaustuotteet asiakkaan toiveiden mukaisesti valmistettuina.

* Hygieniatuotteet sekä tuotteet, jotka voivat joutua kosketuksiin veren/kehon nesteiden kanssa.

* Jäähdytettävät tuotteet (jos tuote on jäähdytettävä, siitä mainitaan tuotteen kuvauksessa).

* Steriilit tuotteet (jos tuote on steriili, siitä mainitaan tuotteen kuvauksessa)
Kuitenkin steriilejä tuotteita voidaan palauttaa, jos ne ovat avaamattomassa kuljetuspakkauksessa. Usein kuljetuspakkauksessa olevien pakkausten määrä ilmoitetaan tuotelehdissä, jotka voi ladata suoraan tuotesivulta, tai vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja kysyä.

Palautuksen tai vaihdon yhteydessä maksat itse palautuskulut. Kuitenkin jos kyseessä on reklamaatio vahingoittuneesta tuotteesta tai virheellisestä toimituksesta, hyvitämme sinulle palautuskulut samalla kun hyvitämme tuotteesta maksamasi summan.

Palautuskulut lasketaan tapauskohtaisesti. Kustannukset ovat yleensä aina suuremmat kuin alkuperäinen kuljetusmaksu. Kustannus riippuu nouto-osoitteesta sekä paketin koosta ja painosta. Sinulla on aina mahdollisuus palauttaa tuote meille valitsemallasi kuljetusyrityksellä, mutta se on lähetettävä seurannan mahdollistavassa yrityspaketissa. Palautuksia ei voi lähettää noutopisteisiin. Rahtiosastomme on avoinna arkipäivisin klo 10.00-17.00 ilman pyhäpäiviä.

Ostoksen palautusoikeuden käyttämiseksi tuotteen tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Jos alkuperäispakkaus on rikki/avattu, meillä voi olla oikeus vähentää arvoa, ja tämä arvioidaan tapauskohtaisesti ja riippuu pääasiassa siitä, onko meidän alennettava tuotteen hintaa sen uudelleen myyntiä varten.

Hyvitämme tuotteen arvon takaisin 14 päivän kuluessa. Hyvitys tapahtuu samalla tavalla kuin maksu tehtiin tilauksen yhteydessä. Ota aina yhteyttä meihin ennen kuin lähetät jotain takaisin. Emme vastaanota paketteja ennen sopimuksen tekemistä emmekä myöskään lunasta postiennakkoa. Viivytämme takaisinmaksua, jos tuote ei ole saapunut palautuksena. Jos voit todistaa, että tuote on palautettu esittämällä kuitti, palautus tapahtuu normaalin rutiinin mukaisesti, 14 päivän kuluessa.

Pyydämme sinua, joka haluaa peruuttaa ostoksen, rekisteröimään asian tällä sivulla.

Toimi näin, jos haluat perua ostoksen:
* Rekisteröi asia tällä sivulla ja odota vastausta meiltä.

* Lähetä tuote/tuotteet takaisin 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille.

* Pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana.

* Lähetä pakettina. HUOM! Älä lähetä sitä kirjeenä, koska sitä ei voi jäljittää, jos se katoaa.

* Jos tilattu tuote toimitettiin lavalla, sen pitäisi olla lavalla, kun se lähetetään takaisin meille.

Noutamaton paketti

Jos et nouda tai vastaanota pakettia, joka on lähetetty ilmoittamaasi osoitteeseen, sinulle veloitetaan meille aiheutuvat kulut. Tämä sisältää 400 SEK:n (sis. alv) hallinnointikulun sekä kulut palautuksen käsittelystä lähettäjälle. Nämä kulut on maksettava 30 päivän kuluessa laskupäivästä.

Palautusoikeus – Yritykset

Jos ostat yrityksesi puolesta, sovelletaan ostolakia. Palautusoikeus ei koske yritysasiakkaitamme.

Jos sinulla on kysyttävää, ole hyvä ja ota yhteyttä meihin sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 08-656 00 77.

Reklamaatiot

Tarkistamme kaikki tuotteet ennen niiden lähettämistä, mutta jos tuote on vaurioitunut tai jollain tavalla virheellinen, tai olet saanut väärän tuotteen tai väärän määrän, pyydämme ottamaan välittömästi yhteyttä meihin sähköpostitse tai puhelimitse, jotta voimme korjata virheen. Muista ilmoittaa tilausnumerosi. Lähetämme sinulle sitten osoitetarran, joka liimataan pakettiin, ja voit palauttaa tuotteen meille helposti ja tietenkin ilman kustannuksia. Korvaamme virheellisen tuotteen ilman kustannuksia sinulle mahdollisimman pian; sinulla on myös mahdollisuus purkaa ostos ja saada rahat takaisin. Reklamaation yhteydessä korvaamme kohtuulliset kulut. Ota aina yhteyttä meihin, jos haluat palauttaa tuotteen. Jos tuote on altistunut ulkoiselle vaurioitumiselle, takuu ei ole enää voimassa.

Vaurioitunut pakkaus toimitettaessa
Jos havaitset toimituksen yhteydessä, että paketti on vaurioitunut, pyydä kuljettajaa merkitsemään vaurio vastaanotettaessa. Ota aina kuva pakkauksesta ennen sen avaamista. Jos sisältö on vaurioitunut, sinun tulisi tehdä reklamaatio meille. Jos ulkoiskuori on ehjä, mutta sisältö vaurioitunut (piilovaurio), sinun tulisi lähettää kuvia sekä ulkoisesta kuoresta että sisällöstä meille neljän työpäivän kuluessa.

Jos tavara vastaanotetaan ilman huomautuksia, tavara katsotaan toimitetuksi hyvässä kunnossa. KLINIKINREDNING SVERIGE AB ei ole vastuussa kuljetusvaurioista, jos käyttäjä/ostaja ei pyydä kuljettajaa merkitsemään vauriota.

Reklamaatio
Sinulla on oikeus tehdä reklamaatio tuotteesta kolmen vuoden ajan siitä lähtien, kun olet vastaanottanut sen. Virhe on ilmoitettava mahdollisimman pian tai heti, kun virhe on havaittu. Virhe ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa, yleensä kahden kuukauden kuluessa. Jotta meillä olisi pätevä syy kieltäytyä reklamaatiosta, meidän on myös voitava todistaa, että virhe ei ollut alkuperäinen kuuden ensimmäisen kuukauden aikana; sinulla on mahdollisuus vastaväittää ja todistaa, että virhe johtuu valmistusvirheestä. Virheilmoitus on tehtävä yksityiskohtaisesti siitä, mikä on vialla tuotteessa ja miten se on viallinen.

Pyydämme sinua, joka haluaa reklamoida tuotetta, rekisteröimään asian tällä sivulla.

Mahdolliset kiistat tulee ratkaista joko Allmänna reklamationsnämnden (ARN) -virastossa Ruotsissa tai Euroopan komission verkkovälitteisen riidanratkaisupalvelun (EU ODR) kautta.

ARN: http://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Tukholma
ARN muilla kielillä: http://www.arn.se/other-languages/
EU ODR: https://ec.europa.eu

Muuta

Ohjeet
Tapauksissa, joissa suomenkielistä käyttöohjetta ei ole fyysisesti mukana tuotteessa, se on yleensä saatavilla verkossa PDF-muodossa tuotesivun kautta. Osa myymistämme tuotteista voi olla ilman suomenkielistä käyttöohjetta. Jos käyttöohjetta ei ole saatavilla verkossa, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme apua varten. Sinulla on myös aina mahdollisuus ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ennen ostoa ja kysyä, millä kielillä käyttöohje on saatavilla tietylle tuotteelle.

Tiedot
Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin, loppuunmyyntiin sekä paino- ja kirjoitusvirheisiin. Yritämme aina antaa oikean tuotekuvauksen ja hinnan, mutta jos virheesi ilmenee, ilmoitamme siitä asiakkaalle mahdollisimman pian, ja hänellä on aina oikeus peruuttaa ostos. Tiedotamme sähköpostitse tai puhelimitse.

Henkilötietosi
Käsittelemme henkilötietosi luottamuksellisesti emmekä luovuta niitä kolmansille osapuolille, paitsi jos se on välttämätöntä tilauksen täytäntöönpanoa varten (esim. kuljetusyhtiölle).

Yhteystiedot
KLINIKINREDNING SVERIGE AB
Handen Stationsväg 17
SE-136 40 Handen
Puhelin: +468-656 00 77
Sähköposti: [email protected]
VAT: SE556791886301