Replika Homo Neanderthalensis Kallon (La Chapelle-aux-Saints 1)

Tuotetunnus (SKU): 1001294
249  Excluding VAT
(311,25  incl. VAT)
Delivery: 2-6 working days 2-6 working days Out of stock
Sinua muistutetaan Rekisteröitymistä käsitellään...
Kun tilaat tuotteen, joka on tilapäisesti loppu, tilauksesi merkitään keskeneräiseksi ja lähetetään välittömästi kun tuotetta on taas saatavilla. Ruuhkautuneet tilaukset käsitellään yksi kerrallaan.

Lähetä meille sähköpostia

Asiakaspalvelijamme ottaa teihin yhteyttä pian.

Kuvaus

3B Scientifics sortiment av antropologiska skallar har nyligen återutgivits i sin helhet. Resultaten är tydliga att se. La Chapelle-aux-Saints kraniummodell är den finaste gjutningen av vetenskapligt tillverkade kopior av de  exemplar som presenteras i samlingen vid Institute of Anthropology and Human Genetics for Biologs vid Johann-Wolfgang-Goethe University, Frankfurt/Main, Tyskland. Detta på grund av att alla detaljer i varje antropologisk skalle har reproducerats helt exakt. Denna unika La Chapelle-aux-Saints-replika kompletteras med att den visas en piedestal som innehåller en reliefkarta över det geografiska området där exemplaret hittades.

Kraniummodellen är gjuten från en rekonstruktion av La Chapelle-aux-Saints kranium och är en korrekt kopia av ett kranium som tillhör en 50-55-årig manlig neandertalare från det antika Europa av arten Homo (sapiens) neandertalensis. Tidig man.

Upptäckt i: södra Frankrike

Upptäckt: 1908

Ålder: ca 35 000 till 45 000 år

Mått ca 22x16x22,5 cm3

Vikt: ca 0,9 kg

Denna modell av La Chapelle-aux-Saints kranium är ett bra verktyg för att utbilda och lära sig anatomin hos tidiga mänskliga arter.

Arvostelut (0)

Arvostelut

Tästä tuotteesta ei ole vielä annettu arvosteluja, ole ensimmäinen arvostelija!

Arvostele ensimmäisenä “Replika Homo Neanderthalensis Kallon (La Chapelle-aux-Saints 1)”

• Ota meihin yhteyttä

Tarvitsetko apua? Sitten voit soittaa tai lähettää meille sähköpostia!